۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

ضیا نبوی نسبتی با مجاهدین خلق ندارد

شهادتنامه ۴۶ همبند آزاد شده خطاب به صادق لاریجانی
جرس: در پی انتشار یادداشتی از سید ضیا نبوی در نقد مجاهدین خلق، ۴۶ نفر از همبندیان آزاد شده وی تفاوت عمیق آراء و دیدگاه های نبوی با این گروه را مورد تائید قرار داده و طی نامه ای از رئیس قوه قضائیه خواستند تا از ادامه اجحاف صورت گرفته در حق وی جلوگیری کند. 




به گزارش کلمه، یادداشت اخیر سید ضیا نبوی با عنوان “چه نباید کرد” که به نقد ریشه ای مشی و تفکر حاکم بر سازمان مجاهدین خلق پرداخته بود، اولین موضع وی نسبت به این سازمان تروریستی نیست. وی که به اتهام ارتباط با این گروه به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شده و پس از بازداشت در ۲۵ خرداد ۸۸، از اول مهرماه ۸۹ به زندان کارون اهواز منتقل شده است، پیش از این در نامه های جداگانه ای که به قاضی اش، پیرعباسی و نیز جعفری دولت آبادی، دادستان تهران و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته بود، به کرات به ابراز برائت از این سازمان پرداخت.



نبوی حتی اعلام کرد که حاضر است حکم حبسش را تحمل کند اما این عنوان اتهامی را که وی آن را “موهن” خوانده بود، از پرونده اش بردارند. با این حال مشخص نیست که به فرض خطای بازجویان و کارشناسان امنیتی نسبت به تمایلات سیاسی این دانشجوی محروم از تحصیل، چرا با این همه شواهد نسبت به تجدید نظر درباره پرونده وی اقدامی نمی شود.



نکته قابل توجه این است که اغلب متهمان پرونده شورای دفاع از حق تحصیل که به موضوع دانشجویان ستاره دار (محروم از تحصیل) مربوط است، به “ارتباط موثر با منافقین” متهم شدند که پس از مدتی این اتهام از آنها برداشته شد، اما هنوز این اتهام بر روی پرونده ضیا نبوی باقی مانده و وی به شرایط سخت زندان کارون اهواز منتقل شده است.

پیش از این در اوایل تبعید نبوی به اهواز، محسن میردامادی، حسین مرعشی و محسن امین زاده نیز در نامه ای سربسته به صادق لاریجانی نسبت به انتساب این اتهام به وی انتقاد کرده و آن را ضمن تضییع حق ضیا نبوی که هیچ نسبت فکری و رفتاری با آنها ندارد؛ کمک به گروه مرده مجاهدین خلق خوانده بودند. شهادتی که همچنین بسیاری از دوستان و آشنایان و همکلاسی های وی به دادگاه ارائه کرده بودند. و اینک جمعی از همبندیان سابق وی در بند ۳۵۰ اوین که در جمع آنها اسم افرادی همچون علی تاجرنیا، جواد امام، محمد نوری زاد، علی جمالی، علی ملیحی، جهانبخش خانجانی و تعداد دیگری از فعالان سیاسی، دانشجویی و روزنامه نگار دیگر به چشم می خورد که مرزبندی آنها با فرقه رجوی مشهود است، تائید کرده اند که نبوی نسبت فکری و سیاسی با این گروه ندارد.

متن کامل این نامه  در پی می آید:

ریاست محترم قوه قضائیه
آیت الله صادق آملی لاریجانی

با سلام

اینجانبان به عنوان جمعی از کسانی که مدتی را با آقای سید ضیاء نبوی در محیط زندان از نزدیک آشنا بوده ایم و بارها در معرض مباحث و دیدگاه های وی قرار گرفته ایم، همانند دیگر دوستان و آشنایان وی شهادت می دهیم که در نظرات و باورهای او که مبتنی بر باورهایی آزاد، مستقل، غیرجزم گرا، خشونت پرهیز و معتقد به منافع ملی است، کم ترین قرابتی با باورها و دیدگاه های سازمان مجاهدین خلق مشاهده نکرده ایم.

از آنجا که این جوان محکوم به ۱۰ سال حبس در تبعید، بارها در نوشته ها، نامه ها و دفاعیات خویش بر برائت از این گروه تاکید کرده و در آخرین نوشته منتشر شده اش، نقدهای اساسی و بنیادین بر آنها را به انتشار عمومی سپرده است، و با توجه به این که ارتباط و هواداری از این گروه به عنوان ملاک حکم محکومیت نامبرده صرفا برآوردی نادرست از سوی کارشناس امنیتی محسوب می گردد، بنابر این انتظار می رود بر اساس واقعیت های موجود و جهت رعایت عدالت، قانون و شرع، نسبت به تداوم حبس وی در شرایط سخت تبعید، دستور به تجدید نظر صادر فرمائید.

امضاکنندگان:

ایمان آذریان بروجنی، علی ارشدی، محمدرضا اسماعیل زاده، مهرداد اصلانی، مازیار اعتمادی، رضا افشار، جواد امام، محمد اولیایی فرد، مسعود باباپور، هادی باقری، علی بهزادیان نژاد، میثم بیک محمدی، علی تاجرنیا، آرش ترابی، امیرحسین توکلی، وحید جعفری، علی جمالی، جهانبخش خانجانی، شهرام خرم، حمید خطیبی، ناصر رحمتی، آرمان رضاخانی، رضا رفیعی، سلمان سیما، محسن عبدی، علی عجمی، مهدی عربشاهی، آبتین غفاری، ابوالفضل قاسمی، پویا قربانی، احمدرضا کافی، نوید کامران، مهدی کامرانی، امین کشاورز، کوهیار گودرزی، مسعود لواسانی، امیر محمدی، سهیل محمدی، علی ملیحی، ابوذر مهرانی، محسن نقاش شوشتری، مهدی نوذر، حسین نورانی نژاد، محمد نوریزاد، محمدامین ولیان، مجتبی هاشمی
منبع :http://www.rahesabz.net/story/69640/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر