۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

بيانيه شماره ١ “تريبون آزاد وكلا” : دسترسى همگان به دادرسى عادلانه نخستين خواسته ماست

مركز حاميان حقوق بشر – “تريبون آزاد وكلا” به دعوت “مركز حاميان حقوق بشر” و حضور جمعى از وكلاى داوطلب با هدف آموزش حقوق بشر به شهروندان ايرانى و انعكاس صداى قربانيان حقوق بشر پى ريزى شد.

در نخستين بيانيه اى كه با امضاى ده وكيل منتشر مى شود اهداف و خواسته هاى ” تريبون آزاد وكلا” به شرح زير آمده است:

به دعوت مرکز «حامیان حقوق بشر» تعدادی از وکلایی که به علت اعتقاد به حقوق بشر و قبول وکالت قربانیان نقض آن‌، پس از حوادث سال ۱۳۸۸ مجبور به اقامت در خارج از ایران شده اند “تریبون وکلا” را پی‌ریزی کردند.

هدف ما از این کار کمک به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران و حمایت از قربانیان آن است و در این راه با توجه به حرفه و تخصص خویش، دسترسی همگان به “دادرسی عادلانه” را در اولویت فعالیت‌های خویش قرار داده ایم.

ما معتقدیم دادرسی زمانی‌ عادلانه خواهد بود که قوانین ملی‌ عاری از نقص و تبعیض و منطبق با ضوابط جهانی‌ حقوق بشر باشد و اصل تفکیک قوا رعایت شده و قضات محاکم و دادسراها بتوانند بدون نفوذ سایر نهاد‌های مذهبی‌ و عرفی و با پیروی از قانون و وجدان حرفه ای‌ خویش به اجرای عدالت بپردازند، کلیه متهمین از حق انتخاب و همراهی وکیل در تمامی‌ مراحل بازپرسی و دادرسی برخوردار شوند و وکلای دادگستری نیز با برخورداری از استقلال حرفه ای‌ خویش و بدون ترس از تهدید و پرونده سازی نهاد‌های حکومتی بتوانند به وظایف خود در زمینه اجرای عدالت عمل کنند.

در همین راستا «تریبون آزاد وکلا» قسمتی با همین نام درسایت مرکزحامیان حقوق بشر دارد که جهت تحقق‌ اهداف خویش بطور مرتب اخبار مربوط به حوزه فعالیت خود را در آن درج نموده و نیز مبادرت به نگارش و ترجمه مقالات حقوقی و قوانین بین المللی می‌‌کند.

هم چنین برای استفاده افراد غیر متخصص، مطالب حقوقی و مسائل حقوق بشر را به زبان ساده تهیه و در اختیار افرادی که به علت محدودیت‌های ایجاد شده امکان دسترسی‌ به وکیل را ندارند قرار می‌‌دهد.

تریبون آزاد وکلا ضمن دعوت از وکلای دادگستری جهت همکاری و ارسال مقالات و اخبار مربوطه از کلیه علاقه مندان به حقوق بشر به ویژه مبحث “دادرسی عادلانه” دعوت می نماید به سایت مرکز حامیان حقوق بشر قسمت تریبون آزاد وکلا مراجعه و با ارائه نظرات سازنده خود ما را در این مسیر یاری کنند.

همچنين محمد اوليايى فر به عنوان سخنگوى اين جمع با اى ميل mailto:mohammad.olyaeifard@gmail.com و شماره تماس 00905546921839
معرفى شده است.

امضا كنندگان :

محمد اولیایی فرد
موسی برزین خلیفه لو
بهنام دارایی زاده
مهناز پراکند
حسین رئیسی
شیرین عبادی
لیلا علی کرمی
مائده قادری
نقی محمودی
محمد حسین نیری


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر